Deneme

22 Şubat 2013 Cuma

Acıbadem Kurabiye

Bugün niyetim evdeki ıspanakları değerlendirmek üzere sadece ıspanaklı börek yapmaktı. Böreğin üzerine yumurta sarısı sürme faslından arta kalan yumurta aklarını buzlukta biriktiriyorum. Bunlardan geniş zamanda bol miktarda beze yapıyorum. Böylece hem yumurtalar ziyan olmaktan kurtulmuş oluyorlar. Hem de evimizde lezzetli ve de sağlıklı bir abur cuburumuz oluyor. Bu kez akları değerlendirmek adına buzlukta beklettiğim kavanozum dolmuş. Kalan bir yumurta akını ne yapsam derken aklıma geçenlerde sevgili dostum Esra'nın makaron tarifi geldi.

Makaron malzemelerine baktım ve çırpma kabına aldığım yumurta akının üzerine fındık tozunu boşaltıverdim. İki çocukla birlikte arkaplanda yaşanan arbedede bu durumun başlıca müsebbibidir efendim. O an şimşekler çaktı ve yumurta aklarının köpürtülmesi gerektiğini hatırladım. Artık çok geç diyerek eldeki malzemeyi değerlendirmeye koyuldum ve sonuçta leziz bir fındık kurabiye çıktı ortaya. Tam da piyasada satılan acıbadem kurabiyeler lezzetinde.
Adına aldanıp içinde bademle ilgili birşey var diye beklemeyin. Çünkü bunun içinde bademden eser yok. Zaten piyasada satılan acıbadem kurabiyelerin pek çoğunun içerisinde de ilave edilen aromayı saymazsak bademe dair birşey yok. Aslında bana göre fındık kurabiye tarifi olan bu tarif genelde acıbadem kurabiye denildiği için bu isimle yayınlamayı uygun gördüm. Lafı bu kadar uzattıktan sonra gelelim pratik tarifimize:
Malzemeler:
1 yumurta akı
1.5 çay bardağı fındık tozu
yarım çay bardağı pudra şekeri

Yapılışı:
Yumurta akları bir miktar çırpılarak kar haline getirilir.(Benim yapamadığım kısım bu ) Pudra şekeri ve fındık unu eklenerek bir kaşık yardımıyla karıştırılır. Akışkan olmayan hamur sıkma torbasının geniş ağzıyla ya da bir tatlı kaşığı yardımıyla şekil verilerek yağlı kağıt serilmiş tepsiye koyulur. 130 derece fırında rengi pembeleşinceye kadar yaklaşık 20 dakika pişirilir. Afiyet olsun.

Hamurunuz akışkan kıvamda ise bir miktar daha fındık tozu ekleyerek kaşığa yapışan kıvamlı bir hamur elde ederseniz kurabiyelerinizin şekli bozulmadan pişmesini sağlarsınız. Aksi takdirde kurabiyeler yayılarak birbirine yapışır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder