Deneme

14 Şubat 2013 Perşembe

Ekşi Mayalı Ekmek

Ekmek yapmak konusunda çok fazla bir deneyimim yok. Eşimden fırsat bulamadığımı daha önce de belirtmiştim. Kendisi ekmek yapma konusunda hakikaten uzmandır. Çeşit çeşit ekmekleri ve dolayısıyla da misafirlerimizden oluşan ekmekseverleri vardır. Domatesli ekmeği halk arasında pek meşhurdur. :) Bir sonraki domatesli ekmek yapımında katkılarını bekliyoruz efendim diyerek geçiyorum tarifime;


Malzemeler:
3 su bardağı tam buğday unu
1 su bardağı ekşi maya
Yeteri kadar su
1 tatlı kaşığı tuz

Yapılışı:
Ekşi mayalı ekmek yapmak için öncelikle ekşi maya hazırlamak gerekiyor. Uzun süren ve sabır isteyen bir süreç. Benim yaptığım maya tutmayınca kuzenim yetişti imdadıma ve onun mayasını besleyerek bu ekmeği hazırladım. Bir sonraki ekşi maya denememde mayanın hazırlanma sürecini foroğraflarla anlatabilirim inşallah.
Ekmeğin hazırlanması 3 aşamada gerçekleşiyor.

İlk adım: Ön hamurun hazırlanması
Ekşi mayamızdan 1 su bardağı kadar cam bir kaba alıp üzerine 3-4 kaşık un ve yaklaşık bir çay bardağı su eklenir. Kek hamuru kıvamında cıvık olarak hazırlanan bu ön hamur  5-6 saat kadar ılık bir ortamda mayalanmaya bırakılır. Mayalanan hamurun üzerinde hava kabarcıkları oluşacaktır.

İkinci adım: Hamurun hazırlanması
Ekmek yapma makinesinin haznesine ön hamur aktarılır. Önce sıvı malzemeler ardından da katı malzemeler eklenerek karıştırılır. Tekrar mayalanmaya bırakılır. Hamur iki katına çıkana kadar mayalanması beklenir. Yaklaşık olarak 3-4 saat diyebilirim.

Üçüncü adım: Pişirme
Yeterince mayalandıktan sonra makinede uygun program seçilerek pişirme aşamasına geçilir.
Fırında pişirecekseniz yine aynı şekilde tüm malzemeyi karıştırıp yağlanmış tepsiye ya da fırın kabına dökerek mayalanma sürecini beklemeniz gerekiyor. Mayalanmış hamur 170 derece fırında pişirilir.

-Verdiğim ölçüler her ne kadar bu ekmekte kullandığım ölçüler olsa da göz kararınıza da güvenin derim. Çünkü maya un su oranları kullandığınız una göre değişebiliyor.
-Ekmek makinesinde ilk karıştırma kısmında su yetersiz gelebilir. O zaman tüm malzeme toparlanmamış olur. Karışma işlemi bitmeden kontrol ederek bir kaç kaşık kadar su ilave edilebilir. Oluşacak hamur çok katı olmayacak ele yapışan bir hamur olacak şekilde olursa daha yumuşak bir ekmek elde edilir.
-Mayalanma sürecinde yeteri kadar beklemezseniz ekmeğiniz pişme sürecinde yeterince kabarmıyor ve yenemez halde bir ekmekle karşılaşabiliyorsunuz. Ben son yaptığım ekmekte biraz acele ettim ve ekmeğim yeterince kabarmadı. Yarısı ziyan oldu. O nedenle tavsiyem acele etmeyin. Mayalanma sürelerini 4 saatten az 6 saatten fazla tutmayın. Fazla beklemek ekmeğinizin ekşi olmasına neden olabilir.
Aklınıza takılan birşey olursa ben burdayım. Her türlü sorunuzda yorum bırakın lütfen. Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder