Deneme

12 Ekim 2009 Pazartesi

Aman Dikkat! Hastalık Geliyorum Demez


Havaların soğumasıyla birlikte hastalıklar da soğuk yüzünü göstermeye başladı. Sonbahar ÜSYE ve gribal enfeksiyonların en sık görüldüğü mevsim. Bu zamanlarda bünyeyi kuvvetli tutmak, bağışıklığı güçlendirmek gerçekten çok önemli. Hasta olmadan evvel hastalığa önlem almak her yönden çok daha rahat bir sonbahar/kış geçirmemize olanak sağlayacaktır.
Benim gibi ilaçla arası iyi olmayan insanlar için hasta olmak gerçekten zor oluyor. Sanırım bugün yarın hasta olacağım. Üzerimdeki halsizlik ve genizimdeki yanma ilk belirtiler olarak kendisini hissettirdi bile. Umarım bebeğime de hastalık bulaştırmadan ve ben de fazlaca çekmeden savabiliriz bu enfeksiyonu.
Hasta olduğum zamanlarda aklıma hemen alternatif tedavi yöntemleri gelir. Alternatif tedavi dediğime bakmayın, öyle çok otla çöple katıp karıştırma şeklinde değil. Benim yöntemim bünyeyi kuvvetlendirerek hastalığa direnç kazanma şeklinde daha ziyade. Hasta olacağımı hisseder hissetmez başvurduğum belli başlı çareler var.Bunlar:
 -Bol C vitamini, istirahat ve yüksek moral.
 -C vitamini için portakal, mandalina, limon, greyfurt gibi narenciyeleri katıp karıştırıp içtiğim taze sıkılmış meyve suları iyileşmeme bayaca yardım eder.
 -Yine yüksek C vitamini kaynağı olarak kuşburnu vazgeçilmezlerimizdendir. Sıcak içmek boğaz enfeksiyonlarına çok daha etkili olur.
 -Bir diğer yöntemim de sıcak çorba içmek. Bu durumlarda genelde çorba olarak tercihimiz Devletşah'ın Şehriyeli Tavuk Suyu Çorbası. Soğuk kış günlerinde severek yaptığım ve ailecek severek içtiğimiz çok lezzetli bir çorba bu. Tarife
www.devletsah.com
adresinden ulaşabilirsiniz. Böyle güzel tarifleri bizimle paylaştığı için Devletşah'a ayrıca teşekkür ediyorum.
Biraz dikkat ederek kışı hastalıklara bulaşmadan geçirmek mümkün. Herkese sağlıklı güzel günler diliyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder