Deneme

13 Ekim 2009 Salı

Sebze Yemeği


Akşam eve giderken kendimi hayli enerjik hissediyordum. Markete uğrayarak biraz alışveriş yaptım. Mevsimden midir bilmem marketteki sebzeler birbirinden güzel ve tazeydi. Dayanamadım; bir kaç çeşit aldım. Eve gidince bebişimle ilgilendikten sonra kendimi mutfağa attım. Amacım güzel bir sebze yemeği yapmaktı. Sebze yemeği hem çok pratik hem de severek yediğimiz bir yemek olduğu için yapmakta ikinci kez düşünmedim bile. Bu güne dek bu yemeği hep eşim yapıyordu. Ben de o evde yokken ilk kez deneme fırsatı buldum. Tarifte ufak tefek değişikler yaptım. Zaten tariflere çok sadık kalabilen biri değilimdir.Sonuç: Eşim yemeği çok beğendi. Suyuna da bir kaç parça ekmek doğrayarak bebişime yedirdim. Ailecek keyifli bir akşam yemeği yememize vesile olmuş oldu.
İlgilenenler için çok hafif, bir o kadar da besleyici bir yemek olduğunu da belirtmek istiyorum.

Malzemeler :
1 adet kabak
2 adet patates
2 adet havuç
2 adet kereviz
200 g (2-3 parça) brokoli
1 tatlı kaşığı tuz
1 tatlı kaşığı şeker
yarım çay bardağı zeytinyağı

Yapılışı:
Tüm sebzeler yıkanıp küçük kareler halinde doğranır. 2 su bardağı suda haşlanır. Tuz şeker ilave edilir. Sebzeler yumuşadıktan sonra fazla sulu kalmışsa suyu alınır. Zeytinyağı ilave edilerek 5-10 dakika kısık ateşte pişirilir.

Notlar:
1)Yemeği damak tadınıza göre ekleme-çıkarma yaparak lezzetlendirebilirsiniz. Örneğin brüksel lahana, karnıbahar vb eklenebilir. Ben eşimin tarifinden farklı olarak içine 2 diş sarmısak ve 1 arpacık soğan ilave ettim.
2)Sebzeyi az suyla haşlamaya başlarsak fazla suyunu dökmemize gerek kalmayacaktır. Böylece suya geçen vitamilerden de istifade etmiş oluruz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder