Deneme

27 Ekim 2010 Çarşamba

Elmalı Pasta

Epeydir niyet edip de bir türlü yapma fırsatımın olmadığı bir kurabiye oldu bu. Öyle ki geçen haftaki misafirlerime ısrarla yapmaya niyet edip iç harcını bile hazırlayıp yine de yapamamıştım. Nasip değilmiş demek ki. Bu akşamki misafirlerim için de o gün hazırladığım buzluktaki içi kullanma fırsatım doğdu. İlk defa tereyağ kullanarak denedim ve çok güzel oldu. Biz evde margarin kullanmıyoruz. Tarif de margarinle yapılıyor. Bu güne kadar ertelenmiş bir tarif olmasının nedeni biraz da bu yüzden. Denedim ve biz çok beğendik. Az önce babanneme de tattırdım. Bana malzemesinde ne var ağızda dağılıyor deyince dedim tereyağının hikmeti bu :)
Buyrun tarifimiz;

Malzemeler:
1 yumurta
1 çay bardağı yoğurt
1 çay bardağı sıvı yağ
1 su bardağı pudra şekeri
150 g. tereyağ
Vanilya, Kabartma tozu
Aldığı kadar un

İçi İçin:
2 adet elma
3 yemek kaşığı şeker
1 su bardağı ceviz
1 çay kaşığı tarçın

Tüm malzemeler karıştırılarak kulak memesi yumuşaklığında bir hamur elde edilir.Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparılarak iki el arasında yuvarlak şekilde açılır. İç harcından bir tatlı kaşığı kadar hamurun ortasına konur. Dairenin karşılıklı iki kısmından birleştirilerek hamur kapatılır. Tepsiye dizilir. 180 derece önceden ısıtılmış fırında 20-30 dakika kadar üzerleri hafif pembeleşene kadar pişirilir. Fırından aldıktan sonra ılıması beklenir. Ilık kurabiyelerin üzerine pudra şekeri serpilerek servis edilir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder