Deneme

27 Ekim 2010 Çarşamba

Pufidik Poğaça

mBu güne dek birbirinden farklı pek çok pufidik poğaça tarifi denedim. Sanırım artık uzun süreli kullanabileceğim bir tarifi sonunda buldum. Bu güne dek denediğim tarifler ya istediğim kadar yumuşak olmuyordu, ya da pişerken içlerini çekmeyebiliyorlardı. Bu kez hem yapımı çok kolay hem de çok lezzetli bir hamur denedim.
Buyrun tarife;
Malzemeler:
1,5 su bardağı ılık su
1 yumurta
1 paket yaş maya
1 su bardağı sıvı yağ
1 tatlı kaşığı tuz
3 tatlı kaşığı şeker
Aldığı kadar un (Takriben 6 su bardağı)

Tüm malzemeler(yumurta sarısı hariç) malzeme listesinde yazılı olduğu sırayla karıştırılarak ele yapışmayacak şekilde yumuşak bir hamur elde edilir. Yumurtanın sarısı daha sonra poğaçaların üzerine sürülmek üzere bir kenarda bekletilir. Ben hamuru ekmek yapma makinesinde yoğurdum. Hamuru ekmek yapma makinesi yoğurunca benim işim daha da kolaylaştı. Hamur ayarında yoğurma yaptı ama bu kez sürenin dolmasını beklemedim. 40 dakika kadar sonra hamuru çıkarıp birkaç dakika elimde yoğurduktan sonra şekil verdim. Şekil vermeden evvel ellerinizi sıvıyağla yağlarsanız hamurun elinize yapışmasını önlemiş olursunuz. Üzerlerine yumurta sürdükten sonra çörekotu serpip önceden ısıtılmış 180 derece fırında 35- 40 dakika kadar üzerleri kızarana kadar pişirin.
-İlk tepsideki hamurlar biraz irice oldular. Poğaçalar verdiğiniz şeklin neredeyse birbuçuk katına kadar kabarıyorlar. Zevkinize göre isterseniz pastane poğaçası şeklinde büyük, isterseniz benim yaptığım gibi ceviz büyüklüğünde parçalarla daha küçük poğaçalar elde edebilirsiniz.
-İç malzemesi koymak da size kalmış. Bizler sade poğaçayı daha çok sevdiğimiz için bu kez içleri boş olsun istedim. Bir sonrakini peynirli, zeytinli ya da patatesli deneyebiliriz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder