Deneme

25 Ağustos 2010 Çarşamba

Çikolatalı Kek






Bugün iftar vakti yaklaştığı vakit canım bol kakaolu bir kek istedi. Baktım isteğim geçmiyor. Hadi dedim bir kek yapayım. Üç gün ardarda yediğimiz çikolatalı suflelerden şimdilik bahsetmeyeceğim :)
Eşimin evde olmaması nedeniyle iftarı onsuz yapacaktım. O geldiğinde ikram edebileceğim birşeylerin olması hoşuna gider diye de düşünerek ezana yarım saat kala başladığım kek ancak ezandan 5 dakika sonra fırındaydı.
Şimdi gelelim tarife:
Malzemeler
120 g bitter çikolata
100 g tereyağı
3 yumurta
1 su bardağı süt
1 su bardağı şeker
2 yemek kaşığı kakao
1,5 su bardağı un
Kabartma tozu
Yapılışı:
Çikolata ve tereyağı benmari usulü eritilir.
Yumurta ve şeker çırpılır.
Kakao, süt karışıma eklenir.
Eriyen çikolata ve tereyağı ilave edilir.
Un ve kabartma tozu eklenir.
Önceden ısıtılmış 180 derece fırında 25-30 dk pişirilir.

Not: Ben kekime fındık ekledim. Dilerseniz siz de ekleyebilirsiniz.
Eğer benim kullandığım gibi küçük kalıplar kullanacaksanız pişirme süresi 15-20 dk yı geçmemelidir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder