Deneme

16 Ağustos 2010 Pazartesi

Ramazan Menümüz

Bizim öyle 4 çeşit yemek, yanında ayranı hoşafı, ardında salatası meyvesi olan bir iftar menümüz olmadı henüz. Olmayacak da sanırım. Havaların da sıcak gitmesiyle yemekten ziyade suyu arıyor vücut. O nedenle biz de iftarda şunları yiyoruz:
1 çeşit yemek, yarım dilim ekmek
Yoğurt, ayran, hoşaf ya da karpuzdan herhangi biri.
Su.
Birkaç saat sonrasında da birer adet meyve.
Midemiz çok rahat şükür. Yemeğimiz çok kısa sürüyor. Onbeş dakikada kalkabiliyoruz sofradan. Ardından da kahve içiyoruz. Eşim çok güzel türk kahvesi yapıyor. Yemek sonrası şişkinliğimiz neredeyse hiç olmuyor.
Sahur menümüz ise artık neredeyse sabitleşti.
Bana 1 eşime 2 adet haşlanmış yumurta
2 dilim ekmek, pide, bazlama ya da benzeri yağsız bir hamur işi.
1 kibrit kutusu peynir
Çok az reçel ya da bal
Birkaç adet zeytin.
2 bardak çay
Su
Gerçekten şu ana kadarki ramazan akşamları çok rahat geçti şükür. Bu şekilde az yiyerek daha sağlıklı bir ramazan geçireceğiz inşallah.
Dün akşam pis boğazlık edip sahur menümü değiştirdim. Yumurta yemedim. Börek ve nutella ile sahur yaptım. Sabah mide ağrısıyla uyandım. Bir daha da menümüz değişmeyecek sanırım.
Sahurda yeteri kadar iftarda da hafif beslenince ramazan sonrası genelde alınan kilolar bizim evimize uğramayacak inşallah. Vücudumuz yemek sindiriminden çok daha faydalı şeylere vakit ayırabilecek.
Sizler sahur ve iftarı nasıl karşılıyorsunuz, neler yapıyorsunuz?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder