Deneme

22 Temmuz 2010 Perşembe

Cevizli Üzümlü Kek

Son zamanlarda mutfağa girmeye pek vaktim olmadı. Canım da istemedi açıkçası. Yaz günleri yemek yapmak da yapılan yemeği tüketmek de zor oluyor. O nedenle hafif şeylerle geçiriyoruz günlerimizi. Ama evde bir bebek olunca ister istemez elimin altında birşeyler hazırda olsun istiyorum. Bu nedenle bir kek yapmaya karar verdim.
Kek yapmayı çok fazla beceremeyen biri olarak geçen haftalarda yapmış olduğum kek tüm aile tarafından beğenilince bu konuda kendimi geliştirmeye karar verdim. Bugün doğaçlama bir kek daha yaptım. Bu kek de beğenildi. O nedenle fotoğraflayıp blog arşivine eklemek istedim. Umarım denersiniz ve sizin de hoşunuza gider.
Ne yaptığınız değil, neden yaptığınız daha önemli. Ben eşimi ve oğlumu mutlu etmek için yaptım mesela. Gelelim tarife:
Malzemeler:
4 yumurta
1,5 su bardağı şeker
1 çay bardağı zeytinyağı
1 su bardağı süt
2 su bardağı un
1 çay bardağı kadar ceviz
1 su bardağı kuru üzüm
kabartma tozu, vanilya
Portakal kabuğu rendesi
Yapılışı:
Yumurtalar şekerle çırpılır. Zeytinyağı ve süt portakal kabuğu rendesi eklenerek tekrar çırpılır.
Un, kabartma tozu, vanilya, ceviz ve üzüm bir kasede karıştırılır. Sıvı karışıma ilave edilerek bir kaşık yardımıyla karıştırılır. Yağlanmış kalıba dökülür. 170 derece önceden ısıtılmış fırında 35- 40 dk. pişirilir.

Not: Bu malzemeler her türlü meyveli keke uyum sağlıyor. Geçen hafta incirli kek yapmıştım. Farklı denemelerde unu kıvama göre ayarlamakta fayda var. Çok katı olmayan bir kek olmasına dikkat etmek gerekiyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder