Deneme

13 Temmuz 2010 Salı

Ney

İçimde yeni filizlenen bir heyecan var. Ney kursuna başlıyorum. Uzun zamandır isteyip de bir türlü denk getiremediğim bir kurstu bu. Güzel olur inşallah. Hadi bakalım becerebilecek miyim? Zamanla göreceğiz. Hocamızla dün tanıştım. Kendisi bu işe gönül vermiş bir insan. Umarım güzel şeyler çıkar zamanla ortaya.
Benim henüz bir neyim yok. Nerden alacağımı da kestirebilmiş değilim. Bu gün kurstan çıktıktan sonra biraz araştırma yaptık arkadaşlarımla. O kadar değişken ki fiyatlar. Bir de anlasak bari kaliteli neyden. Gezdik durduk bayaca. İşi ehline vermek lazım bunu bir kez daha anlamış oldum böylece. İlk sesleri çıkarmaya başladım şükür.
Mevlana Mesnevi'sinde Ney'i öyle güzel anlatmış ki, sanki bir insan gibi çektiği sıkıntıları dillendirmiş. Herkesin okuması gerek diye düşünüyorum.
Ders bitiminde hocamız bizlere küçük bir resital sundu. Enfes bir ses çıkıyor bu ney denen çalgıdan. İnsani bir ses. Tınısı insanın en iç noktasına ulaşan. Bir anda diyardan diyara götüren. Öyle güzel ki.Aşık olunası bir ses bu.Aşk'ın sesi; Aşık'ın sesi.

Yaman Dede ne güzel tarif etmiş manzumesinde Ney'i..

NEY MANZÛMESİ

Bu ne aşkın, bu ne derdin, bu ne mestin sesidir,
Bu ne tizin, bu ne evcin, bu ne pestin sesidir.
Bu ezelden geliyor, bezm-i elestin sesidir,
Bak neler söyletiyor Hazret-i Mevlânâye!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder