Deneme

30 Temmuz 2010 Cuma

Tahinli Kek

Yarın yola çıkıyoruz. Eşim ve oğlumla birlikte bir hafta ortalarda yokuz. Hiç bu kadar uzun bir tatil yapmamıştım ne eşimle ne oğlumla. Umarım herşey yolunda geçer. Her ne kadar yolluk hazırlamam gereken türde yolculuklar yapıyor olmasak da evde birşeyler hazırlamak ve yola o şekilde çıkmak bana her zaman ayrı bir keyif vermiştir.
Bugün aklımdan geçenler tahinli kurabiye ve çikolatalı kek yapmaktı. Ancak vaktimin dolu olması ve daha hazırlanmamın tamamlanmamış olması beni bu fikrimden caydırdı. Ben de tahinli kek yapmaya karar verdim. Daha önce denediğim bir lezzet değildi. Ama tahin neye girse lezzet katardı zaten. Nitekim yaptığım kek de oldukça yumuşak ve lezzetli oldu.


















Malzemeler:
3 yumurta
1,5 su bardağı şeker
1 çay bardağı süt
1 çay bardağı yağ
1 çay bardağı tahin
2,5 su bardağı un
Vanilya
Kabartma tozu
Susam

Yapılışı:
Yumurtalar şekerle çırpılır. Yağ, süt ve tahin eklenir. İyice karıştırdıktan sonra un, vanilya, kabartma tozu ilave edilerek kalıba dökülür. Yağlanan kalıba susam serperseniz daha leziz bir kek elde etmiş olursunuz. 180 derece fırında 25-35 dk civarında pişirilir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder