Deneme

6 Temmuz 2010 Salı

İrmik Helvası

Bugün kardeşimle birlikte markette gezerken hazır pakette irmik helvası gördük. ''Alalım'' dedi. Ben de ''Evde tüm malzeme var. Kendimiz yapalım'' diye yanıtladım.Eee, madem yanıtladım. Hadi mutfağa. İrmik Helvası yapmaya :)

Malzemeler:
2 su bardağı irmik
1,5 su bardağı su
1,5 su bardağı süt
1,5 su bardağı şeker
yarım çay bardağı zeytinyağı
50 g tereyağı
2 yemek kaşığı dolmalık fıstık

Yapılışı:
Su, süt ve şeker bir tencereye koyularak kaynatılır.
Başka bir tencerede yağla fıstıklar 3 -4 dk kavrulur. İrmik eklenir. Fıstıkla irmik sürekli karıştırılarak kavrulur. Fıstıkların rengi pembeleştikten sonra irmik de kavrulmuş demektir. Bizim evimizde fıstık kalmamış. Bunu başladıktan sonra farkettim. Kavrulmayı tayin etmek zor oldu haliyle.Bundan sonraki aşama kısık ateşte devam edecek. Sütlü karışımı irmiğin üzerine ilave ederek kapağı hemen kapatılır. Suyunu çekmesi 1-2 dk alacaktır. Kapağını açarak iyice karıştırılır. Ateşten alarak demlenmeye bırakılır.


Biz küçükken babannem yapardı. İster un helvası olsun, ister irmik helvası. Suyla unun karışımı hep merakımızı çekerdi. birden coss sesleri eşliğinde buhar çıkardı tencereden. Çok keyifli gelir hala bana bu birleşme anı. Tabi bir de artık helvanın pişmiş olduğu anlamı taşır bir yerde. Sıcak sıcak biz helva yemeye çalışırken annemin ''sıcak yemeyin karnınız ağrır'' lafı hala kulaklarımdadır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder