Deneme

7 Temmuz 2010 Çarşamba

Üzüm-Vişne Suyu

Geçen hafta pazardan aldığımız bir salkım üzümün yarısını ancak yiyebilmiş olduğumuzu, kalanın da artık yemek için cazip gelmediğini farkedince aklımdan üzüm hoşafı yapmak geçti. O sırada annem bana uğramıştı. ''Üzümden bu mevsimde hoşaf olmaz. Tatlanmamıştır onlar daha'' dedi. Ben ocağa koymuştum çoktan zaten o demeden. Olsun bakalım nasıl olacak derken şeker katmadan hoşafın tadına baktım. Bildiğiniz limon :) O kadar tatlı üzümden çıkan hoşafın bu kadar ekşi olması doğrusu beni şaşırttı. Şeker katsam güzel bir limonata olabilirdi. Ama benim aklıma başka bir fikir geldi. Bir karışım hazırlamak. Buzdolabında vişne suyumuz vardı. Üzüm hoşafına ilave ederek içtik. İlave şeker katmadık. Vişne suyunun tadı yeterli geldi bize. Çok değişik bir tadı oldu. Hoşumuza gitti. Bu hafta vişne suyunu da kendim yaparak denemek istiyorum. Onu da yaparsam buraya eklerim. Tarifi yazmaya gerek var mı bilmiyorum. Ama benim gibi mutfakta çok fazla deneyimi olmayanlar için yazayım da ufak bir hatırlatma olsun.
Malzemeler:
1 salkım üzüm (300 g kadar)
2 litre su
3 4 tane karanfil
Bir parça kabuk tarçın

Yapılışı:
Üzümleri saplarından güzelce ayıklayıp yıkıyoruz.
Bir tencerede suyu ve üzümü kaynayana kadar pişiriyoruz. Karanfil ve tarçını ekliyoruz.
Kaynadıktan sonra 10 dakika kısık ateşte pişirmeye devam ediyoruz.
Ocaktan alıp soğumaya bırakıyoruz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder