Deneme

30 Temmuz 2010 Cuma

Semiz Otu Yemeği

Yaz günlerinde insanın canı pek birşeyler yemek istemiyor doğrusu. Nerde hafif tarifler var onları deniyorum ben de. Semiz otunun salatasını da yemeğini de severek tüketiyoruz. Bu seferki semizler köylü teyzelerimden. Haftalık pazarımıza uzunca bir zamandır Ankara'nın yakın köylerinden bayanlar ürünlerini satmak üzere geliyorlar. Anneme vermişler pazarda. Annem de bana verince ben de yemeğini yaptım. Çok lezzetli oldu. Hafif ekşi tam yazlık bir yemek.Bu tarif de yazılır mı demeyin. Benim gibi yemek yapmayı fazlaca bilmeyenler bu tarifi de bilmiyor olabilir :) Yazmakta fayda var.

Malzemeler:
2 adet kurusoğan
1 demet semizotu
2 yemek kaşığı salça
2 yemek kaşığı zeytinyağı
yarım çay bardağı bulgur
1 çay bardağı su
tuz





Yapılışı:
Soğanlar zeytinyağıyla kavrulur. Salça eklenir.Doğranmış semizotları tencereye eklendikten sonra bulgur da üzerine ilave edilir. Bir çay bardağı kadar suyu ve tuzu da ilave ederek 1o dakika kadar pişirilir. Bulgurlar yumuşamışsa yemeğimiz pişmiş demektir.

Tercihe göre yemeği salçasız ve de susuz yapabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder